راهکار نو در راه پیشرفت و راه نو: تولید محتوا

حـتــی ایام تعطیل - 8 صبح الی 20

تولید محتوا وب سایت

تولید محتوای اینترنتی چیست؟ چگونه برای سایت های اینترنتی، محتوا تولید کنیم؟

 

تولید محتوا

راهنمای جامع تولید محتوای سایت مبتنی بر سئو

این روزها کمتر کسی را می‌توان یافت که عبارت «تولید محتوا» را نشنیده باشد. چه به هنگام وبگردی روزمره (تولید محتوای سایت)، چه در حین چک کردن شبکه‌های اجتماعی، این عبارت زیاد به چشم می‌خورد. تولید محتوا که در حال حاضر یکی از رایج‌ترین اصطلاحات به شمار می‌رود، به معنی گردآوری، تدوین و خلق اطلاعات در مورد موضوعات مشخص در جهت ارائه به مخاطبان خاص (اصطلاحاً مخاطب هدف) است؛ این اطلاعات از طریق کانال‌های مختلف مانند وبسایت ها و شبکه‌های اجتماعی و به اشکال مختلف مانند متن، تصویر، صوت و ویدیو منتشر می‌شود. در این مقاله به سراغ آموزش کامل یکی از این نوع محتواها رفته ایم: تولید محتوای سایت.
با وجود سادگی تعریف، سؤالات زیادی پیرامون تولید محتوای سایت وجود دارد؛ مثل اینکه تولید محتوا برای سایت چه ضرورتی داره؟ یا محتوای مناسب را به چه صورت باید نگارش کرد؟ اصول سئو در تولید محتوا به چه صورت باید به کار گرفته شوند؟و…

امنیت سایت

رسالتِ تولید محتوا، شناساندن محصولات، خدمات، یا به طور کلی هر آن چیزی است که قصد دارید بر بستر وب به دیگران معرفی کنید. تولید محتوا به طور کلی از سه بخش تولید محتوای متنی، تولید محتوای تصویری و تولید محتوای صوتی تشکیل می شود.

تولید محتوای متنی

مهم ترین بخش از محتوای یک سایت، مطالبی است که در آن نوشته می شود، زیرا با ارائه دادن اطلاعاتی جامع و کامل درباره موضوع مورد نظر، هم اطلاعات مفیدی در اختیار مخاطب قرار می دهد و هم موجب تاثیر مثبت بر سئو سایت و ارتقاء رتبه در گوگل می شود.
متن یا نوشته، در صورتی محصولات یا خدمات شما را به خوبی به دیگران می شناساند که منحصر به فرد، صریح و واضح باشد، اصول و قواعد نویسندگی و ویراستاری در آن رعایت شده و نیز خلاقانه و جذاب باشد. در واقع شخصی که برای شما مطلب می نویسد باید قلم خوبی داشته باشد! 

تولید محتوای تصویری

ساخت محتوای تصویری مثل تصویر و عکس، ویدئو، اینفوگرافیک، اسلاید، اسکرین شات و… کمی زمان بر و دشوار است اما اگر نتیجه گرایانه بنگرید، خواهید دید که تولید و بارگذاری محتوای تصویری چقدر می تواند برای رونق و پیشبرد بیزنس شما مفید باشد. در نظر داشته باشید که ساخت محتوای تصویری مستلزم صرف زمان و هزینه است، بنابراین بهتر است به توانمندی فرد یا گروهی که قرار است محتوای بصری تولید کنند، اطمینان داشته باشید. براساس تحقیقات به عمل آمده مقاله هایی که از تصاویر جذاب در آن ها استفاده شده درمقایسه با دیگر مقالات ۹۴ درصد بازدید بیشتری دارند.

تولید محتوای صوتی

رایج ترین نوع فایل های صوتی، پادکست است. یک پادکست جذاب بارها و بارها توسط مخاطبان شنیده و به اشتراک گذاشته خواهد شد. یکی از دلایل این است که احتیاجی به تخصیص زمانی خاص برای بهره مندی از آن نیست. به عنوان مثال می توان آن را هنگام رانندگی، آشپزی، پیاده روی و … شنید و لذت برد. نکته حائز اهمیت در ساخت پادکست این است که باید بتواند علاوه بر معرفی و توضیح سوژه مورد نظر، آنقدر جذاب و گیرا باشد که مخاطب را به سمت خود بکشد و او را متقاعد سازد که تا انتها گوش فرا دهد. بنابراین این نکته را در تولید محتوا فراموش نکنید: خلاقیت و خلاقیت و خلاقیت!

ترجمه و بازگردانی فارسی

در این روش کارفرما یا مجری راهکارنو چند نمونه از سایت های خارجی را تعیین میکند و برای تولید محتوا سعی می کنند مطالب اون سایت ها را ترجمه و به فارسی بازگردانی کنند. در بازگردانی به فارسی سعی می شود که متن مطابق فرهنگ و اصطلاحات کشور ویرایش شود.

بازنویسی

اگر منابع مشخصی برای ترجمه وجود نداشته باشد مقالات باید تالیف بشوند. تالیف مقاله کار به مراتب مشکل تری می باشد و مجری مورد نظر باید در اون حوزه تخصص داشته باشد. البته گاها پیش می آید که موضوع زیاد تخصصی نیست و میشود با جستجو در اون حوزه یک مقاله کامل را تالیف کرد.

پشتیبانی سایت

اغلب مردم بازنویسی را با کپی اشتباه می گیرند . در بانویسی مطالب کپی نمی شود و فقط به نوعی دیگر بیان می شود. به صورتی که عملا یک مقاله حدید نوشته می شود و به هیچ وجه از دید موتورهای جستجو یک مطلب کپی محسوب نمی شود. معمولاً بازنویسی هزینه به مراتب پایین تری نسبت به ترجمه و تالیف دارد.

محتوای حرفه ای و اصیل همچون فروشنده ای باتجربه و ماهر، می تواند خدمات یا محصولات شما را به خوبی به مشتری نشان دهد، معرفی کند و در نهایت به آن ها بفروشد. محتوای خوب حتی این توانایی را دارد که بازدیدکننده هایی که در لحظه ورود به سایت قصد جدی برای خرید ندارند را ترغیب به خرید کند.
وبسایت را می توان مترادف با محتوا در نظر گرفت! سایت بدون محتوا قرار است به چه کار آید؟ محتوای متنی، تصویری، صوتی و هر چیزی که در وبسایت خود قرار می دهید، قطعه ای از پازلِ موفقیت شما در دنیای فروش آنلاین هستند. در ضمن، اگر محتوای خوب و کارآمدی بر روی سایت خود قرار دهید، گوگل نیز به سبب قدردانی از شما، رتبه سایتتان را بهبود می بخشد، و پس از مدتی می توانید در صفحه اول یا حتی لینک اول سرچ گوگل قرار بگیرید که این امر تضمین کننده سبقت گرفتن شما از سایر رقیبان است.

پاسخ به برخی از سوالات

رسالتِ تولید محتوا، شناساندن محصولات، خدمات، یا به طور کلی هر آن چیزی است که قصد دارید بر بستر وب به دیگران معرفی کنید. تولید محتوا به طور کلی از سه بخش تولید محتوای متنی، تولید محتوای تصویری و تولید محتوای صوتی تشکیل می شود.

پاسخ به این سوال برای هر سایت و کسب و کار متفاوت است به همین منظور ارائه این خدمت کاملا بستگی به نوع سایت شما دارد و به عواملی مانند تعداد کلمات، دسته بندی کسب کار و نوع محتوا بستگی دارد. به همین منظور برای مشخص شدن قیمت نیاز به دریافت مشاوره دقیق و آنالیز سایت توسط کارشناسان راهکارنو دارید.

شرکت راهکارنو با بیش از 7 سال سابقه در ضمینه طراحی سایت و تولید محتوا، به همراه کادری مجرب و حرفه ای بهترین و با سابقه ترین شرکت در این ضمینه می باشد.

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
ایجاد اولین منو ناوبری در اینجا
سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
error: Content is protected !!